Vianočné sviatky síce nesú prívlastky pokoja a lásky, ale to, čo im predchádza sa neraz približuje k panike. V obchodoch sa každým dňom zvyšuje nákupný ošiaľ a poriadne zabrať dostáva aj pošta. Napriek technickému pokroku a masívnej reklame sa ešte nepodarilo internetu ani mobilným operátorom túto inštitúciu prevalcovať. Ruku na srdce, nepoteší vás oveľa viac krásna pohľadnica v schránke ako studená sms-ka, či hromadne preposlaný e-mail? Je to už raz tak, sú veci, ktoré majú svoju tradíciu a medzi ne určite patrí aj posielanie vianočných pohľadníc. A tu niekde začína aj náš problém, alebo skôr skúsenosť, o ktorú sa s nami podelila jedna z našich čitateliek. Dovolíme si teda odcitovať z príspevku pani Valérie:
„ Každý rok posielam svojej rodine vianočné pozdravy. Neviem, prečo je to tak, ale pri okienku na našej Pošte v Hlohovci je vždy taká dlhá rada. A to okienko vedľa neho, kde je tiež napísané listová priehradka je vždy zatvorené. Potom to trvá tak dlho a všetci sú nervózni. “
A tak sme sa rozhodli zistiť, či je sťažnosť našej čitateľky opodstatnená. Nakoniec, blížia sa Vianoce a tak sme aj my potrebovali využiť služby tejto inštitúcie. Pošta Hlohovec 1 na ulici SNP 15 ani zďaleka nepatrí medzi najväčšie, čo je pri počte obyvateľov Hlohovca úplne pochopiteľné. Zákazníkom sú k dispozícii tri peňažné priehradky, jedna SIPO priehradka slúžiaca aj na výdaj doporučenej pošty, predaj známok a iného doplnkového tovaru, dve listové priehradky a samozrejme balíkové oddelenie. Všetko, ako má byť až na to, že jedna z listových priehradiek vás naozaj privíta peknou žltou ceduľkou „zatvorené“.
Rad, v ktorom sme stáli, začal rýchlo narastať. Je to logické, blížia sa predsa sviatky, takže s kopou vianočných pohľadníc sme tam neboli sami. Tí, ktorým to zjavne nerobí problém sa s osvedčenými trikmi a kamennou tvárou predbiehajú, iní smelo vytvárajú nové rady, takže nakoniec už ani poriadne neviete, ktorý bol vlastne ten pôvodný. Atmosféra, jemne povedané, bojová. V duchu sa začínate pohrávať s myšlienkou, či ste to predsa len nemohli vybaviť e-mailom. Pri okienku samozrejme sedí pani, ktorá zákonite musí byť z takého tlaku a masy zákazníkov nervózna. Sme predsa ľudia a toto by určite bolo na každého dosť. Tu naozaj vystáva otázka, či by aspoň pred sviatkami nebolo potrebné posilniť prevádzku pošty a dopriať tak zákazníkom dve listové priehradky.
Niekoľkokrát sme sa telefonicky snažili spojiť so zodpovednou vedúcou. Nedovolali sme sa, ale podarilo sa nám osobne skontaktovať s jej zastupujúcou pracovníčkou. Nakoľko však jej kompetencie boli obmedzené, nepodarilo sa nám zistiť, či Pošta 1 v Hlohovci uvažuje o posilnení prevádzky v predvianočnom období. Logicky, keby išlo o bežnú prax tejto pošty, určite by sme sa to dozvedeli... Je zrejmé, že aj táto inštitúcia podlieha prísnym personálnym normám a že zosynchronizovať jej zložitý chod určite nie je jednoduché. Možno, by mala pošta flexibilnejšie reagovať na sezónny nápor, napríklad posilnením prevádzky, alebo rozšírenou ponukou služieb jednotlivých prepážok. Odrazilo by sa to nielen na spokojnosti zákazníkov, ale aj jej zamestnancov.